بررسی رابطه ی بانکداری الکترونیکی و رضایتمندی مشتریان
اهميت بانکداری الکترونیکی به اين دليل مي باشد كه سرعت انجام كار، سهيم شدن در اطلاعات، حفظ ارتباطات تجاري و هدايت مبادلات بازرگاني بوسيلة شبكه هاي ارتباطي، امروزه به صورت يك اصل ترديد ناپذير موفقيت در بازار درآمده است . موسسات مالي در دهه هاي ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ پيش بيني مي كردند كه از طريق حذف اشتباهات ناشي از ورود دستي اطلاعات، قادر به كاهش هزينه هاي عملياتي بوده و موقعيت هايي را مشاهده مي نمودند كه مي توانستند مشتريان كنوني شان را حفظ كرده و مشتريان جديدي را از طريق پيشنهاد محصولات و خدمات جديد و تقويت ارزش خدمات موجود، بدست آورند ويژگي اصلي همة اين فعاليت ها تسهيل فرآيندهاي تجاري و اداري، حذف فرآيندهاي غيرضروري در انجام امور و كاهش هزينه ها از طريق بهبود و افزايش هماهنگي، كاهش هزينه هاي اداري به ويژه هزينة مكاتبات و بهبود دسترسي به مشتري و افزايش تنوع خدمات ارايه شده به مشتريان مي باشد.
از جمله مواردي كه در تعهد مشتريان به بانكداري الكترونيك و جذب منابع نقش دارد جذابيت بانكداري الكترونيك و اعتماد مشتريان به آن مي باشد. جذابيت مي تواند در ساختارهاي مالي، تكنولوژيكي و اجتماعي به كار گرفته شود..
کلیدواژه: بانکداری الکترونیک،تجارت الکترونیک، صنعت بانکداری، مشتریان
چکیده: ۷
فصل اول: کلیات ۸
۱-۱-مقدمه ۹
۲-۱- بیان مسئله ۱۰
۳-۱- اهميت و ضرورت تحقيق ۱۱
۴-۱- اهداف تحقيق ۱۲
۱-۵-روش تحقیق. ۱۳
۱-۶-قلمرو زمانی و مکانی تحقیق ۱۴
۱-۷-جامعه و نمونه آماري ۱۴
۱-۸-چهارچوب نظری تحقیق. ۱۴
فصل دوم: ۱۸
ادبیات تحقیق ۱۸
۱-۲-تعريف دولت الكترونيك ۱۹
۲-۲-بانكداري الكترونيكي در ايران ۲۱
۳-۲-عوامل موثر بر پذيرش بانكداري الكترونيكي: ۲۱
۴-۲-سیر تکامل بانکداری الکترونیکی ۲۲
۲-۴-۲-اتوماسیون جلوی باجه ۲۳
۵-۲-سیستم های پرداخت الکترونیک ۲۵
۶-۲-کارت های اعتباری ۲۶
۷-۲- کارت بدهکار ۲۶
۸-۲-کارت های اعتباری ۲۷
۹-۲-کارت های هزینه ۲۷
۱۰-۲-کارت پول ۲۸
۱۱-۲-چک کارت ۲۸
۱۲-۲-دستگاه پایانه فروش ۲۹
۱۳-۲-پول الکترونیک ۳۰
۱۴-۲-چک الکترونیک ۳۴
۱۵-۲-کانالهاي ارائه خدمات بانکداري الکترونیکی ۳۵
۱۶-۲-رويكردهاي متفاوت به دولت الكترونيك ۳۵
۱۷-۲-بانكداري الكترونيكي ۴۰
۱۸-۲-بانكداري الكترونيكي مصر ف كننده (در سطح مشتري) ۴۲
۱۹-۲-ماشين خودپرداز ۴۲
۲۰-۲-ماشين هاي نقطه فروش ۴۳
۲۱-۲-بانكداري اينترنتي: ۴۴
۲۲-۲-بانكداري تلفني: ۴۴
فصل سوم: ۴۶
روش تحقیق ۴۶
۱-۳-مقدمه ۴۷
۲-۳-جامعه و نمونه آماري ۴۷
۳-۳-بررسی نوع پژوهش ۴۷
۴-۳-فرضياتتحقيق ۴۸
۵-۳-روش گردآوری داده ها: ۴۸
۶-۳-طرح و روش تحقیق ۴۹
۷-۳-روش تجزیه و تحلیل داده ها: ۴۹
۸-۳-مشکلات و تنگناهای اجرای تحقیق: ۴۹
۹-۳-معرفی سازمان یا مکانی که تحقیق در آن انجام شده است: ۵۰
فصل چهارم: ۵۱
تجزیه و تحلیل داده ها ۵۱
۱-۴- مقدمه ۵۲
۲-۴-فرضيات پژوهش: ۵۲
فصل پنجم : ۶۱
نتیجه گیری و پیشنهادات ۶۱
۱-۵- نتايج و خلاصه يافته هاي تحقيق: ۶۲
۲-۵-محدودیت های تحقیق: ۶۳
۳-۵-پيشنهادات ۶۴
منابع و مآخذ
دیدگاه ها