no-img

ادامه مطلب

DOC
روش تحقیق مهارت اجتماعی فرزندان
doc
آذر ۲۶, ۱۳۹۴
تعداد صفحه:52
۵,۰۰۰ تومان
۵,۰۰۰ تومان – خرید

روش تحقیق مهارت اجتماعی فرزندان


مهارت اجتماعی فرزندان

عنوان تحقيق مورد نظر بررسي مقايسه مهارت اجتماعی فرزندان فرهنگي با فرزندان افراد غير فرهنگي در شهرستان لالي خوزستان است.گسترش روابط انساني در دوران نوجواني نياز افراد را در كسب مهارتهاي اجتماعي براي تسلط بر ارتباطات بين فردي را بيشتر ميكند۰ روش تحقيق حاضر با توجه به اهداف وفرضيات تحقيق از نوع عملي مقايسه اي است يعني در واقع محقق با مقايسه دو گروه مي خواهد ميزان مهارت اجتماعي هر گروه را بررسي كند.جهت بررسي ميزان مهارت اجتماعي دانش آموزان افراد فرهنگي وغير فرهنگي دو گروه انتخاب شده وبا استفاده از پرسشنامه استاندارد شده مهارتهاي اجتماعي مورد آزمون قرار گرفته اند.جامعه آماري تحقيق حاضر شامل كليه دانش آموزان دبيرستاني كه در سال تحصيلي ۸۵-۸۴ در شهرستان لالي مشغول به تحصيل ميباشند وطبق آمار ۴۵۰نفر جزو نمونه آماري بوده اند .
براي تجزيه وتحليل داده هاي آزمون نيز از روش آمار استنباطي شامل(tدو گروه مستقل،آزمون تحليل واريانس)وهمچنين آمارتو صيغي شامل ميانگين نما،ميانه و…استفاده شده است ودر نهايت نتايج بدست آمده نشان داد كه مهارت اجتماعي فرزندان فرهنگي بيشتر از فرزندان افراد غير فرهنگي است ومهارت اجتماعي دختران بيشتر از مهارت اجتماعي پسران است.

فهرست مطالب

عنوان صفحه
فصل اول (کليات پژوهش)
۱-۱-مقدمه ۲
۱-۲-بيان مسئله واهميت موضوع ۲
۱-۳-اهداف تحقیق ۳
۱-۴-سئوالات و فرضیات تحقیق ۴
۱-۵-متغيرهاي تحقيق ۴
۱-۵-۱-تعريف متغيرها ۵

فصل دوم(ادبيات و پيشينه پژوهش)
۲-۱-مقدمه ۷
۲-۲-زمينه هاي رشد در نوجوانان وجوانان ۷
۲-۳-تربيت اجتماعي نوجوانان وجوانان ۹
۲-۴-شناخت و تربيت نيازهاي اجتماعي ۹
۲-۴-۱- نياز به امنيت اجتماعي ۹
۲-۴-۲-نياز به تعلق داشتن ۱۰
۲-۴-۳- نيازبه توجه ۱۰
۲-۴-۴- نياز به تحسين ۱۱
۲-۴-۵- نياز به موفقيت ۱۱
۲-۵- تقويت احسس کفايت و عزت نفس در جوانان ونوجوانان ۱۱
۲-۵-۱- تقويت ابزارهاي ارتباطي ۱۲
۲-۵-۲- ارتباط غير کلامي ۱۳
عنوان صفحه

۲-۶- اساسي ترين نياز نسل جوان و نوجوان ۱۴
۲-۷- تاثير خانواده وگروه همسالان بر نوجوان و جوان ۱۶
۲-۷-۱- نگرش ايستا و بازدارنده ۱۷
۲-۷-۲- نگرش آزاد منشانه وافراطي ۱۷
۲-۷-۳- نگرش متزلزل و تخريبي ۱۷
۲-۷-۴- نگرش پويا و سازنده ۱۸
۲-۸-۵- نظريه موريس دبس ۱۸
۲-۹- تاثير دوستان و همسالان در نصميم گيري هاي نوجوان ۱۸
۲-۹-۱- دوستان وهمسالان، نوجوان را به رقابت وا مي دارند ۱۹
۲-۱۰- مهارتهاي اجتماعي ۱۹
۲-۱۰-۱-تعريف مهارتهای اجتماعی ۲۱
۲-۱۱- نظريه يادگيري ۲۳
۲-۱۱-۱-پاداش وتنبيه ۲۳
۲-۱۰-۲-مشاهده الگو ۲۳
۲-۱۰-۳-نظريه ميداني ۲۴
۲-۱۰-۴-نظريه گروه اجتماعي ۲۴
۲-۱۱-۴-۱- هنجار ۲۴
۲-۱۱- ۴-۲-نقش ۲۵
۲-۱۲-روي آورد اجتماعي ۲۵
۲-۱۳-روي آورد شناختي (تحولي نگر) ۲۶
۲-۱۴-پرورش مهارتهاي اجتماعي ۲۷
۲-۱۴-۱-آموزش مهارتهاي اجتماعي به افرادي که دچار جدائي اجتماعي هستند ۲۷
۲-۱۵-انتخابهاي مهارتهاي اجتماعي ۲۷
۲-۱۵-۱-نظريه مورگان وتراور ۲۸
۲-۱۶عوامل انتخاب مهارتهاي اجتماعي ۲۸
عنوان صفحه

۲-۱۷-تئوريهاي رشد ۲۹
۲-۱۷-۱-نظريه اريکسون در مورد تئوري رشد ۲۹
۲-۱۸-معيارهاي اجتماعي در انتخاب مهارت ۲۹
۲-۱۹-ارزيابي رفتارهاي عاطفي وشناختي ۳۰
۲-۱۹-۱-ارزيابي رفتارهاي عاطفي ۳۱
۲-۱۹-۲-ارزيابي رفتار شناختي ۳۱
۲-۲۰-مهارتهاي اجتماعي وپيشرفت تحصيلي ۳۲
۲-۲۱-مشکل تحصيل نوجوانان وجوانان ۳۲
۲-۲۲-جنسييت و مهارتهاي اجتماعي ۳۳
۲-۲۳-انتخاب رفتار شناختي وعاطفي در مهارتهاي اجتماعي ۳۴
۲-۲۴-مهارتهاي اجتماعي مربوط به عواطف ۳۴
۲-۲۵-مهارتهاي اجتماعي مربوط به شناخت ۳۵
۲-۲۵-۱-ادراک اجتماعي ۳۵
۲-۲۵-۲-حل مساله ۳۶
۲-۲۵-۳-خود آموزي ۳۶
۲-۲۵-۴-نوسازي شناختي ۳۷
۲-۲۶-ماهيت مهارتهاي اجتماعي در ارتباطات ميان فردي ۳۷
۲-۲۶-۱-ارتباط وارتباط ميان فردي ۳۸
۲-۲۶-۲-ارتباط بين نوجوانان وجوانان اجتناب ناپذير است ۳۹
۲-۲۶-۳-ارتباط بين نوجوانان وجوانان هدفمند است ۳۹
۲-۲۶-۴-ارتباط بين نوجوانان چند بعدي است ۴۰
۲-۲۷-اشکالات ناشي از اختلالات عاطفي وبيماريهاي رواني درنوجواني وجواني ۴۱
۲-۲۷-۱-عقب نشيني وبازگشت ۴۱
۲-۲۷-۲-همانند سازي ۴۱
۲-۲۷-۳-برون افکني ۴۱
عنوان صفحه

۲-۲۷-۴-جبران ۴۱
۲-۲۷-۵-دليل تراشي ۴۱
۲-۲۷-۶-سرکوبي ۴۱
۲-۲۷-۶-۱-نگراني ۴۲
۲-۲۷-۶-۲-ترس ۴۲
۲-۲۷-۶-۳-احساس حقارت ۴۲
۲-۲۸-اضطراب ۴۳
۲-۲۹-حالات هيستريک ۴۳
۲-۳۰-رهنمودهاي اسلام براي برخورداري با جوانان ونوجوانان ۴۳
۲-۳۱-پيشينه تحقيق در ايران ۴۴
۲-۳۲-پيشينه خارج از کشور ۴۷

فصل سوم
۳-۱-روش تحقيق ۵۲
۳-۲-جامعه آماري ۵۲
۳-۳-روش نمونه گيري ۵۲
۳-۴-ابزار پژوهش ۵۲
۳-۵-روش نمره گذاري ۵۳
۳-۶-روش تجزيه وتحليل داده ها ۵۳

فصل چهارم
۴-۱-آمار توصيفي مربوط به مهارت اجتماعي ۵۵
۴-۷-آماراستنباطي مربوط به فرضيات مهارت اجتماعي گروه هاي مختلف ۶۳
عنوان صفحه

فصل پنجم
۵-۱-بحث و نتیجه گیری ۷۲
۵-۲-محدوديتها ۷۴
۵-۳-پيشنهادات ۷۵

۵-۴- خلاصه ۷۶
منابع ومأخذ



موضوعات :
روش تحقیق
برچسب‌ها :

درباره نویسنده

تک پروژه بزرگترین مرجع برای دانشجویان

تک پروژه 123 نوشته در مرجع پایان نامه، مقاله، کتاب، پروژه دانشجویی، کنکور، استخدامی دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *