no-img

ادامه مطلب

DOC
فرهنگسرا با رویکرد نقاشی
doc
آبان ۳, ۱۳۹۶
تعداد صفحه: 100
۲۰,۰۰۰ تومان
۲۰,۰۰۰ تومان – خرید

فرهنگسرا با رویکرد نقاشی


اين پايان نامه بر تمامي موضوعاتي که نياز يک طرح براي طراحي يک فرهنگسرا در شيراز است را به چالش مي کشد داراست.

 فرهنگسرا ساختمانی است که در آن یک یا چند نهاد فرهنگی فعالیت دارند فرهنگسراها معمولاً شرایطی برای آموزش امور گوناگون فرهنگی و اجتماعی فراهم می‌گردد. فرهنگسرا مقوله اي است که کساني که بيشتر باآن در ارتباط هستند داراي يک روحيه لطيف و عرفاني هستند ، همانند شکل دايره که نمادي از لطافت ، حرکت ، ناپايداري و…. است پس به همين دليل است که بيشتر فرهنگسراهاي جهان از فرمي دايره مانند يا اشکالي همراه با ترکيب با دايره طراحي شده اند .

فرهنگسرا جايي است که هويت همان شهر را براي مخاطبانش بيان مي کند پس داراي اهميت زيادي چه در طراحي و چه در ارائه موضوعات خود به مراجعه کنندگان دارد .

پس در عين حال طراحي جاي بسيار مهم و حساسي دارد که بايد يک احساس خاص را در مخاطب ايجاد کند .

بسیاری از فرهنگسراها ویژه‌کار تخصصی اند یعنی فعالیت خود را گرد یک گروه یا یک محور کاری کرده متمرکز می‌سازند،دراین مجموعه خود به فعالیت برپایه ی رویکرد به نقاشی می پردازیم.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                 صفحه

فصل اول: تعاریف اولیه…………………………………………………………………………………….۲

  • فرهنگ………………………………………………………………………………………………………………۲
  • هنر…………………………………………………………………………………………………………………….۳
  • نقاشی………………………………………………………………………………………………………………..۴

فصل دوم

الف:تاریخچه……………………………………………………………………………………………………..۷

۲-۱-فرهنگسرا چیست؟…………………………………………………………………………………………………۷

۲-۲-تاریخچه نقاشی در ایران………………………………………………………………………………………..۸

۲-۳-ابزار نقاشی……………………………………………………………………………………………………………..۱۸

۲-۴-تکنیکهای نقاشی……………………………………………………………………………………………………۲۰

۲-۵-حلال های رنگ……………………………………………………………………………………………………..۲۰

۲-۶-سبک های معروف نقاشی……………………………………………………………………………………..۲۱

۲-۷-اصطلاحات معمول نقاشی ……………………………………………………………………………………۲۲

۲-۸- تاریخ نقاشی در ایران……………………………………………………………………………………………۲۳

ب: بررسی استاندارد ها و روابط

۲-۹-استانداردهاي لازم براي طراحي فرهنگسرا……………………………………………………………۳۲

۲-۹-۱- ضوابط و معيارهاي طراحي فرهنگسرا…………………………………………………………….۳۲

۲-۹-۲- كتابخانه……………………………………………………………………………………………………………۳۳

۲-۹-۳- نور پردازي……………………………………………………………………………………………………….۳۵

۲-۹-۴- آكوستيك……………………………………………………………………………………………………….۳۵

۲-۹-۵- تهويه ي مطبوع……………………………………………………………………………………………..۳۶

۲-۱۰-گالري ها…………………………………………………………………………………………………………….۳۶

۲-۱۰-۱- ترتيب قرار گيري اشياء………………………………………………………………………………..۳۶

۲-۱۰-۲- نورپردازي گالري ها……………………………………………………………………………………..۳۶

۲-۱۰-۳- حركت و دسترسي گالري‌ها…………………………………………………………………………۳۷

۲-۱۱-تنظيم شرايط محيطي……………………………………………………………………………………….۳۸

۲-۱۱-۱- حريق…………………………………………………………………………………………………………….۳۸

۲-۱۲-آمفي تئاتر………………………………………………………………………………………………………….۳۸

۲-۱۲-۱- ساختار عمومي فضاهاي نمايشي…………………………………………………………………۴۱

۲-۱۲-۲- شکل و انواع مختلف صحنه ي نمايش…………………………………………………………۴۱

۲-۱۲-۳- شيب سالن نمايش………………………………………………………………………………………..۴۲

۲-۱۲-۴- اتاق سخنراني………………………………………………………………………………………………..۴۲

۲-۱۲-۵- نور پردازي صحنه………………………………………………………………………………………….۴۲

۲-۱۲-۶- آکوستيک……………………………………………………………………………………………………..۴۲

۲-۱۲-۷- ايمني از حريق……………………………………………………………………………………………..۴۳

۲-۱۲-۸- راهروهاي سالن نمايش………………………………………………………………………………..۴۳

۲-۱۲-۱۰- صندلي تماشاگران……………………………………………………………………………………..۴۴

فصل سوم:مطالعات تطبیقی

۳-۱-نمونه مورد های داخلی…………………………………………………………………………………۴۵

۳-۱-۱- فرهنگسراي جوان (خاوران)………………………………………………………………………………۴۵

۳-۱-۲- فرهنگسراي سرو………………………………………………………………………………………………..۴۶

۳-۱-۳- فرهنگسراي باغ وثوق الدوله………………………………………………………………………………۴۷

۳-۱-۴- فرهنگسراي شفق………………………………………………………………………………………………۴۸

۳-۱-۵- فرهنگسراي نياوران…………………………………………………………………………………………..۴۹

۳-۱-۶- فرهنگسراي اشراق…………………………………………………………………………………………….۵۰

۳-۱-۷- فرهنگسراي ابن سينا………………………………………………………………………………………..۵۱

۳-۱-۸- فرهنگسراي اميرکبير……………………………………………………………………………………….۵۱

۳-۱-۹- فرهنگسراي ارسباران……………………………………………………………………………………….۵۱

۳-۲- نمونه موردی خارجی…………………………………………………………………………………………….۵۲

۳-۲-۱- مرکز حیدر علی اف…………………………………………………………………………………………….۵۲

۳-۲-۲- مرکز فرهنگی روبرتو………………………………………………………………………………………….۶۳

۳-۲-۳- مرکز فرهنگی سامی…………………………………………………………………………………………..۷۲

 

فصل چهارم: مکان طراحی وشناخت بستر طراحی

۴-۱-موقعیت جغرافیایی شهرشیراز ……………………………………………………………………………….۷۷

۴-۲-دسترسی ها…………………………………………………………………………………………………………….۷۸

۴-۳-همجواری ها…………………………………………………………………………………………………………….۷۹

۴-۴-ورودی ها………………………………………………………………………………………………………………۸۱

فصل پنجم:برنامه ریزی فیزیکی وروندشکل گیری طرح

۵-۱-برنامه فیزیکی طرح……………………………………………………………………………………………….۸۲

۵-۲-روندشکل گیری طرح……………………………………………………………………………………………۹۴

فصل ششم:منابع وماخذ……………………………………………………………….۹۵



موضوعات :
پایان نامه , عمران
برچسب‌ها :

درباره نویسنده

تک پروژه بزرگترین مرجع برای دانشجویان

تک پروژه 123 نوشته در مرجع پایان نامه، مقاله، کتاب، پروژه دانشجویی، کنکور، استخدامی دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *